Skip to main content

Job Vacancy for G&G at SOEL Jakarta

JOB VACANCY
 
Seruway Offshore Exploration Ltd., as a subsidiary of a dynamic and growing international energy company is looking for a candidate to join our exploration team, based in Jakarta, Indonesia.
 
GEOPHYSICIST
                                         
Duties & Responsibilities of the position include:
 
  • Be responsible for day-to-day geophysical interpretation works - including undertaking 2D and 3D seismic interpretation and defining and developing prospects & leads, undertaking synthetic seismogram generation and well tie resolution, fault interpretation and time map construction, velocity analysis and depth conversion, depth map preparation, volumetric calculation and risk assessment.
  • Preparing, assembling, loading and QC the data in for interpretation projects.
  • Interaction with various Indonesia regulatory bodies in order to submit reports and gain timely government approvals when required.
  • The Geophysicist is expected to be a "hand-on" person, involved in any Geology-Geophysics evaluation works and also other related works such as maintaining the G&G database.
 
The successful candidate should have the following qualification:
 
  • An Indonesian citizen, domiciled in Jakarta.
  • A Bachelor (S1) or Master (S2) degree in Geophysics.
  • Basic knowledge of 2D/3D seismic acquisition, processing and interpretation.
  • A minimum 5  (five) years experience in a similar role.
  • A proven capability to work under pressure and independently.
  • A proven ability to communicate effectively in spoken and written English.
  • An ability to work as a team and willing to learn and share.
  • Sufficient knowledge in the 2D/3D seismic interpretation and synthetic seismogram ties are essential.
  • Proficiency in time and depth map construction is a must.
  • Knowledge in geosciences applications (e.g. IHS Kingdom, Petrel etc.) are highly advantageous.
  • Self-motivation, ability to work independently with minimum supervision but keep providing a strong support for the team.
  • Proactive, good attitude, flexible and enthusiastic – eager to succeed.
 
 
GEOLOGIST
 
Duties & Responsibilities of the position include:
 
·         Be responsible for day-to-day geological works.
·         Interpretating and correlating of well logs and other regional geological data using commercially available software.
·         Working in basin modeling and sequence stratigraphy, integrating geological data for regional play analysis, prospect evaluation, prospect volume and risking assessment and appraisal activities.
·         Working in different geological settings including clastics and carbonates.
·         Being able to perform basic seismic interpretation.
·         Being able to assist in the calculation of reserve estimates and risking of the exploration prospects.
·         Working knowledge of other subsurface disciplines including seismic techniques and reservoir engineering.
·         Actively involved in internal and external WP&B preparation for government agencies.
·         Dealing with related external government agencies such as BP Migas and Migas and joint venture partners when presenting technical justifications for work programs and budgets.
 
The successful candidate should have the following qualifications:
 
  • An Indonesian citizen, domiciled in Jakarta.
  • A Bachelor (S1) or Master (S2) degree in Geophysics.
  • A minimum 5 (five) years experience in a similar role.
  • A proven capability to work under pressure and independently.
  • A proven ability to communicate effectively in spoken and written English.
  • An ability to work as a team and willing to learn and share.
  • Self-motivation, ability to work independently with minimum supervision but keep providing a strong support for the team.
  • Proactive, good attitude, flexible and enthusiastic – eager to succeed.
  •  Ability to prioritize and handle multiple ongoing projects, with advice from management.
  • On-the-job experience of integrated prospect evaluation and resource assessment with modern technology and prospect maturation.
 
This is an exciting and challenging opportunity for an enthusiastic, self-motivated candidate with sufficient geophysical interpretation experience, and ambition to work hard and succeed for an expanding oil and gas exploration company.

Interested candidate can send the updated CV no later than September 14th, 2012 thru email to recruitment@soel.co.id.
Only short-listed candidate will be invited for interview.

Comments

Popular posts from this blog

DOWNLOAD BUKU: THE TRUTH IS OUT THERE KARYA CAHYO HARDO

  Buku ini adalah kumpulan kisah pengalaman seorang pekerja lapangan di bidang Migas Ditujukan untuk kawan-kawan para pekerja lapangan dan para sarjana teknik yang baru bertugas sebagai Insinyur Proses di lapangan. Pengantar Penulis Saya masih teringat ketika lulus dari jurusan Teknik Kimia dan langsung berhadapan dengan dunia nyata (pabrik minyak dan gas) dan tergagap-gagap dalam menghadapi problem di lapangan yang menuntut persyaratan dari seorang insinyur proses dalam memahami suatu permasalahan dengan cepat, dan terkadang butuh kecerdikan – yang sanggup menjembatani antara teori pendidikan tinggi dan dunia nyata (=dunia kerja). Semakin lama bekerja di front line operation – dalam hal troubleshooting – semakin memperkaya kita dalam memahami permasalahan-permasalahan proses berikutnya. Menurut hemat saya, masalah-masalah troubleshooting proses di lapangan seringkali adalah masalah yang sederhana, namun terkadang menjadi ruwet karena tidak tahu harus dari mana memulainya. Hal tersebut

Apa itu HSE ?

HSE adalah singkatan dari Health, Safety, Environment. HSE merupakan salah satu bagian dari manajemen sebuah perusahaan. Ada manejemen keuangan, manajemen sdm, dan juga ada Manajemen HSE. Di perusahaan, manajemen HSE biasanya dipimpin oleh seorang manajer HSE, yang bertugas untuk merencanakan, melaksanakan, dan mengendalikan seluruh program HSE. Program  HSE disesuaikan dengan tingkat resiko dari masing-masing bidang pekerjaan. Misal HSE Konstruksi akan beda dengan HSE Pertambangan dan akan beda pula dengan HSE Migas . Pembahasan - Administrator Migas Bermula dari pertanyaan Sdr. Andri Jaswin (non-member) kepada Administrator Milis mengenai HSE. Saya jawab secara singkat kemudian di-cc-kan ke Moderator KBK HSE dan QMS untuk penjelasan yang lebih detail. Karena yang menjawab via japri adalah Moderator KBK, maka tentu sayang kalau dilewatkan oleh anggota milis semuanya. Untuk itu saya forward ke Milis Migas Indonesia. Selain itu, keanggotaan Sdr. Andry telah saya setujui sehingga disk

Penggunaan Hydrostatic Test & Pneumatic Test

Pneumatic test dengan udara (compressed air) bukan jaminan bahwa setelah test nggak ada uap air di internal pipa, kecuali dipasang air dryer dulu sebelum compressed air dipake untuk ngetest.. Supaya hasilnya lebih "kering", kami lebih memilih menggunakan N2 untuk pneumatic test.. Tanya - Cak Ipin  Yth rekan-rekan milis Saat ini saya bekerja di power plant project, ditempat saya bekerja ada kasus tentang pemilihan pressure test yang akan digunakan pada pipa Instrument, Pihak kontraktor hanya melakukan hydrostatic test sedangkan fluida yg akan digunakan saat beroperasi adalah udara dimana udara tersebut harus kering atau tidak boleh terkontaminasi dengan air, pertanyaan saya : 1. Apakah boleh dilakukan hydrostatic test pada Instrument air pipe?? 2. Jika memang pneumatic test berbahaya, berapa batasan pressure untuk pneumatic test yg diijinkan?? Mohon pencerahan dari para senior, terima kasih. Tanggapan 1 - Apriadi Bunga Cak Ipin, Sepanjang yang saya tahu, pneum